Pohárik v ruke a prázdny žalúdok? Tieto potraviny si doprajte bez výčitiek

Ak patríte k ľuďom, ktorí aspoň z času na čas nepohrdnú pohárikom alkoholu, potom s nami určite budete súhlasiť. Alkohol zvyšuje apetít. A keďže leto sa nezadržateľne blíži, je viac než na mieste prezradiť si zopár potravín, ktoré vašej postave vonkoncom neuškodia.

Káva

V adekvátnom množstve káva pôsobí ako mierny tlmič apetítu. To najmä vďaka kofeínu, ktorý urýchľuje metabolizmus a dlhšie udrží pocit sýtosti. Káva rovnako zvyšuje energiu, zlepšuje náladu a urýchľuje proces spaľovania tukov.

Čokoláda

Kvalitná horká čokoláda s obsahom kakaa viac ako 70% otupí chuťové bunky a vyšle do mozgu signál, že žalúdok nechce jesť. Podaktorí ľudia po nej siahajú pri popíjaní vína a veru dobre robia. Ak vám horká chuť čokolády prekáža, no predsa len by ste si dopriali niečo pod zub, skúste si k nej uvariť šálku kávy. Tá horkosť čokolády citeľne zjemní.

Jablká

Jablká sa môžu popýšiť vysokým podielom vody a vlákniny, sú vítaným občerstvením (aj k alkoholu), navyše s celoročnou dostupnosťou. Okrem toho, že perfektne zasýtia, nájdeme v nich pektín – látku dôležitú na udržanie optimálnej hladiny cukru v krvi.

Zelený čaj

Jeden pohár zeleného čaju obsahuje iba zopár kalórií. Pomalé uvoľňovanie cukrov do krvi zabraňuje náhlym výkyvom hladiny inzulínu, čo vedie k rýchlejšiemu spaľovaniu tukov. Obsah nestrávených cukrov v stolici zas zväčšuje jej objem, vďaka čomu vám pomôže predchádzať zápche. Pripravte si liečivý zelený čaj po návrate z večernej akcie a vychutnajte si naplno jeho účinky na ľudský organizmus.

Pálivá omáčka

O tom, že pikantná omáčka potláča chuť do jedla, ste už určite počuli. Takáto štipľavá pochúťka vám ale pomôže aj v boji s kilogramami, preto ju v kuchyni vždy majte. Ostrá chuť vás prinúti vypiť viac vody na uhasenie pálivého pocitu v ústach, čo je pri popíjaní väčšieho množstva alkoholu žiaduce. Voda rovnako prispeje k utíšeniu hladného žalúdka.

Avokádo

Nech už si k obľúbenému drinku zvolíte avokádovú nátierku alebo avokádo ako súčasť šalátu, jeho konzumáciou dodáte telu množstvo prospešných látok. Avokádo je okrem vitamínov a dôležitých chemických prvkov ospevované aj pre schopnosť človeka nasýtiť a eliminovať chuť na sladké.

Sladké zemiaky

Sladké zemiaky majú vysoký obsah škrobu a vyššiu nutričnú hodnotu v porovnaní s bielymi alebo žltými zemiakmi. Neobsahujú žiadne nasýtené tuky a cholesterol. Nájdeme v nich ale veľké množstvo minerálnych látok – železo, mangán, draslík, vápnik, zinok, horčík, fosfor, vitamín E, B, vitamín A, ale tiež vitamín C. Sladké zemiaky sú bohaté na bielkoviny, zdravé tuky i vlákninu. V reštaurácii bývajú pečené sladké zemiaky s troškou masla a korenín častokrát servírované k rôznym destilátom na zahnanie apetítu.

Orechy

Oriešky, predovšetkým mandle, sú bohaté na vitamín E, horčík, antioxidanty a samozrejme bielkoviny. Ak si z nich urobíte malý snack medzi jedlami, vyhnete sa návalom vlčieho hladu. Ich neslaný a nepražený variant oceníte aj pri popíjaní vína. Postrúhané orechy sa výborne hodia na prípravu šalátov, no chuťovo doplnia aj smoothie alebo raňajkové cereálie.

Losos

Obľúbená ryba obsahuje veľké množstvo bielkovín a omega 3-mastných kyselín. Losos je skvelou alternatívou na ľahkú večeru, navyše v kombinácii s listovou zeleninou (napríklad špenát či kel) dokáže výrazne potlačiť túžbu po sladkostiach. Ak vám losos nechutí, nahradiť ho môžete tuniakom. K tomu pohárik červeného vína a príjemný večer môže začať.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude uverejnená.