TOP zaujímavosti o Red Bulle. O týchto ste vedeli?

Red Bull vám dáva krídla. Presne tento slogan sa mnohým z nás vryl do pamäti, a tak po obľúbenom energetickom nápoji obvykle siahame pri zvýšenej únave či fyzickom vypätí. Táto značka je však zaujímavá aj z celkom iného pohľadu…
… prezradíme vám o nej totiž niekoľko zaujímavostí, vďaka ktorým sa na známy energetický nápoj (možno) začnete dívať inou optikou.

  • Red Bull sa vyrába v Rakúsku. Sídlo spoločnosti Red Bull GmbH je vo Fuschl am See (Salzbursko).
  • Pôvodný recept na nápoj Red Bull pochádza z Thajska a neskôr bol chuťovo upravený. Ďalšie inovácie nápoja prebiehali počas trojročného obdobia od roku 1984 do roku 1987.
  • Za vznikom Red Bullu stojí thajský podnikateľ Chaleo Yoovidhya. Ten v 70. rokoch vytvoril energetický nápoj Kratching Deng, čo v preklade znamená Červený býk. Nápoj si obľúbili prevažne thajskí vodiči kamiónov a robotníci.
  • Rakúsky podnikateľ Dietrich Mateschitz oslovil Chalea Yoovidhya a uzavreli spoločné partnerstvo. Upravili chuť pôvodného energetického nápoja a pod novou značkou Red Bull ho začali vyvážať na európsky a americký trh.
  • Red Bull sa nezameriava iba na predaj energetických nápojov Red Bull Energy Drink a Red Bull Sugarfree. Značná časť aktivít smeruje aj do oblasti športu a kultúry.
  • Tento nápoj nie je vhodný pre deti a tehotné ženy.
  • V jeho zložení nájdeme nasledovné ingrediencie: perlivá voda, sacharóza, glukóza, kofeín (32 mg / 100 ml), taurín, regulátor kyslosti, citran sodný, vitamíny (niacín, kyselina pantoténová, B6 a B12), aróma a farbivá (karamel, riboflavín).
  • Cieľovou skupinou spoločnosti je každý, kto plánuje vykonávať fyzickú alebo duševnú aktivitu. To sú nielen študenti pripravujúci sa na skúšky a manažéri v kancelárii, ale tiež športovci počas pretekov či tréningu, vodiči na dlhých trasách pod.
  • Red Bull spôsobil vznik novej kategórie nápojov s prívlastkom energetické. Vďaka tomu dnes máme na trhu stovky značiek energetických nápojov.
  • Ročne sa predá cez tri miliardy plechoviek, vďaka čomu Red Bull patrí medzi energetické nápoje s najväčším podielom na trhu.
  • V roku 2013 sa predalo neskutočných 5 miliárd plechoviek Red Bullu.
  • Red Bull je jednoznačne najobľúbenejším sponzorom extrémnych športov, a to od leteckých či automobilových pretekov, až po útesové potápanie.
  • Red Bull vytvoril Red Bull Colu, ktorá sa profiluje ako 100% prírodný produkt. Neobsahuje žiadne konzervanty, umelé farbivá a iba trošku kofeínu.
  • Plechovky, v ktorých je nápoj, sú 100% recyklovateľné.
  • Red Bull nie je len obyčajný predajca plechoviek a sponzor adrenalínových športov. Veľká časť aktivít sa, ako sme už spomínali, zameriava na kultúru. Mediálna spoločnosť Red Bull Media House zahŕňa digitálne médiá, tlač, televíziu, filmy a pod.
  • Red Bull zamestnáva viac ako 12 000 zamestnancov v 171 krajinách sveta.
  • K slávnym osobnostiam, ktoré na tento energetický nápoj nedajú dopustiť, patria herečky Lindsay Lohan a Demi Moore, speváčka Lady Gaga či raper Kanye West.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude uverejnená.